Kargo dijitalleşti, saatte 30 bin paket ayrıştırılıyor

Bacacı Yatırım Grubu Şirketleri’nden Sürat Kargo, E-ticaret dünyasını bir araya getiren WORLDEF E-Commerce Forum’a katıldı.

Kargo sektöründeki dijitalleşmenin ele alındığı panelde konuşan Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Müşteri tipi değişti, eskiden toplu teslimatlar yapılırken e-ticaretin artmasıyla kapı kapı dolaşan bir yapıya geçtik. Paket sayısı çok arttı. Bir günde tüm Türkiye içerisindeki 4.5 – 5 milyon teslimata ulaşıldı. Bunu yönetebilmek için eskiden elle yaptığımız işleri artık sistemlerle yapıyoruz. Aktarma merkezleri kargocuların kalbidir, bu önemli merkezlerde otomatik olarak saatte 20- 30 bin kargonun ayrıştırıldığı ve yüklendiği bir yapıya geldik. Dijitalleşmenin, bizim işimizdeki en büyük etkisi verimlilik artışıdır” dedi.

Her bilginin artık müşteriye anlık aktarıldığını belirten Cem Oğuz, “Bundan 3-5 sene öncesine baktığımızda çağrı merkezlerine gelen aramaların yüzde 80’i ‘Kargom nerede’ diye soruyordu. Bugün geldiğimiz noktada, her bilgi anlık olarak müşteriye yönlendiriliyor ve bilgilendiriliyor. Akıllı telefonuyla bu takibi yapabiliyor. Siz yoksanız, anlaşmalı olduğumuz esnaflar veya kargo dolaplarımızdan kargolarınızı teslim alabiliyorsunuz” diye konuştu.

KARGOCUNUN FOTOĞRAFI, ARACIN BİLGİSİ PAYLAŞILIYOR

“Artık kargo bekleyen kişilere gönderilen linklerde, kargoyu teslim edecek kişinin fotoğrafını ve araç bilgisini, güvenlik nedeniyle paylaşıyoruz” diyen Cem Oğuz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sürat Kargo’da her sabah kuryelerimiz yola çıkarken kendi fotoğrafını çekiyor ve bunu yeni hayata geçecek platformumuzla paylaşıyor. İşimizi doğru yapmak, müşterimizin güvenini, şeffaflığı üst noktaya getirmek için düşündüğümüz bir uygulama… Dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler, regülatif açıdan da bakıldığında birbirini geliştiriyor. Artık diyoruz ki; teslimat edildiğinin kanıtı olarak müşterimizin imzasını almayalım, bir mesajla bu onayı çözelim, böylece kişisel bilgilerini de korumaya alıyoruz”

MİLLİ FUTBOLCULAR DİJİTAL PENALTIYI DENEYİMLEDİ

Öte yandan; Sürat Kargo’nun ana sponsoru olduğu Kadın Futbol A Milli Takımı’nın oyuncuları Arzu Karabulut ve Fatma Şahin de WORDEF standını ziyaret etti. Katılımcıların büyük ilgisiyle karşılanan kadın futbolcular, Sürat Kargo stadında “hareket sensörlü dijital penaltı” oyununu deneyimledi. Katılımcılarla maç yapan milliler, gol atan katılımcılara milli takım forması imzaladı.